Sabtu, 31 Julai 2010

kenangan bersama warga emas Ulu Kinta,Perak.

salam dan selamat kepada semua,
pada kali ini saya wan,ingin menceritakan satu pengalaman yang cukup indah,ia berlangsung pada 31.07.2010,bertempat di rumah sri kenangan,perak.kami bertolak ke sana dari kolej kami pada pukul 7.30,lebih lurang laaaa.
semua ahli kelab penyayang UPSI,yang menyertainya,agak teruja dan x sabar-sabar lagi,termasuk lah aku,heheheee....



perjalan bermula.sila pakai tali n topi keselamatan semua,kapal ini akan berlepas sekejap jer lagi...hehehee...bwak poyo sikit..

sepanjang perjalanan ini,aku dan yang lain duk memekak je dalam bas,sana sini bunyinya,macam pasar belakang umah ko kot.heheheheee...peace.
agak dah lama duk dalam bas tu,mulalah beransur tenang n masuk ke alam mimpi masing2-masing,wahhh,alam mimpi tu,janagan main-main.
Tapi malang sungguh nasib diaorang,tido x sampai setengh jam,dah bangun,sebab???
nk berhenti di RnR laaaa....nak sarapan,al maklum lh,tdi betolak awal-awal,makan popn x sempat,jadi RnR la sasaran nya,
ramai gila manusia kat sana'bkn org gila ye' x suka di situ yaaa...hehee.
dah sampai apa lagi,makan laaaa...yamiiiiii..nasi lemak tu...



makan jangan tak makan,,sedap tuuuuuu...



jangan makan sudu sudah.


Alhamdulillah,kenyang juga,ko nak tau apa aktiviti seterusnya,aktiviti ni x di rancang,dia mari secara automatik,hehee,aktiviti berpose2 kat RnR,macam model semua.kalah aku,hehee..

selepas makam semua dah senag dan kenyang,so shoot menshoot bermula.
semasa asyik bergambar d RnR,ade yg nk dilanggar oleh keta,mak oiiii,dalam RnR pun bawa laju2,memag x ada otak kot.
nasib baik kawan2 tolong.bkn tolong tarik ke ape,tolong bersuara jer,tapi ok lah,sempat gk mengelak dari keta tu..Ahamdulillah........,tapi mamag siottt punya pemandu tu......


pose menpose.











selepas itu,perjalanan diteruskan,semua masuk dalm bas,ok semua,cuba kira cukup ke x,nanti ade gk yg kene tinggal nanti...ayat yg biasa di gunakan apabila pergi lawatan atau even2 lain.

dalam setengah jam lebih,sampailah kat rumah seri kenangan,perak.
sampai sana kami semua agak terkejut kerana penghuni di situ tunggu kami dalam dewan pada jam 8 lagi,kami sampai pkul 10 lebih,kesihan mereka,di situ kami agak kecewa kerana telah mengecewakan penghuni disitu.











sesampai saje kami disitu,kami terus di beri penerangan mengenai rumah sri kenangan ini.selepas itu,kami dibahagikan kepada 7 kumpulan,kerana di rumah itu terdapat 7 asrama,setiap kumpulan akan diletakkn di setiap asrama.
kumpulan ak dapat asrama murai,kami semua takut nk masuk asrama tu,nak tau kenapa,sebab penghuni di asrama itu agak agrasif,takut la gk,tapi apabila kami mula berbual2 dengan mereka,mereka x lah agresif sangt,mereka cuma perlukan kasih sayang sahaja,pelbagai cerita ak dengar,ada penghuni tu bekas pelayar dan macam2 lagi,1001 cerita boleh di ceduk dari mereka semua.muka mereka semua begitu sayu jika dilihat dengan pandangan hati,kasih sayang mereka tidak mencukupi.Alangkan indahnya jika mereka semua seperti ak.

petang tu kami buat satu aktiviti yang agak ganas,acara joget2.jangan cakap dia orang x pandai,kalah kita orang,kitaorg dh semput,dia,,fuhhh...diaorang masih bersemangat n terus berjoget.
saya tabik la pak cik n mak cik kat sana..












fuhhhhh......bersemangat btol diaorang,saya suka ya di situ,semua spoting.
masa kat sana kami bwk tarian'chikens dance'.yang ak sedih ade pak cik dan mak cik yang x dapat menari bersama,di sebabkan keadaan kesihatan dan fizikal diorng yang tidak mengizinkan.
tapi apa pun kat situ semua seronok,
yang paling best masa sesi berkaroke,wwwaaaaa.....
semangat tu nyayi,ada sorang pak cik tu,dia sumbangkan 3 buah lagu tuuu...
trima kasih pak cik di atas lagu tu...besssttttt...




ni lah pak cik yang ak cakap kan tuuu....hebat kan....

selepas tuuu sudah sampai majlis penutup...wwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...sedih nyaaaa
sampai ade yang nangis2.huhuuuu...
tpi sebelum tu ade satu lagi majlis,majlis spesel punya....jeng2..
majlis pemotongan kek...
masa majlis tu,begitu suka pak cik n mak cik kat situ,bab ada orang sambut mereka dengan kek2 yang besr,
suka ak tengok diorang semua makan kek.
siap ada yang nak tambah n ade juga yang nak bungkus tu....hebat ya disitu..saya suka....















senyum ya mak cik dan pak cik..smileeeee...

selepas acara memotong kek ni,ade lagi satu acara,acara yang paling menyedihkan,
iaitu acara penutup,acara ini merupakan titik tolak perpisahan kami.huhuhuhuuuu....
sedih nk tinggalkan mereka,tapi dalam masa yang sama kami bersyukur kepada ALLAH S.W.T.kerana menempatkan mereka ke sini,kerana,mereka disini dijaga dengan baik sekali,makan dan pakai mereka semua terjaga,dalam masa yang sama mereka dapat kawan yang ramai,sekurang2nya mereka dapat menghabiskan hidup mereka dengan keadaan yang tenang disamping rakan2 mereka semua disitu.

apapun kami wakil dari kelab penyayang UPSI,mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak rumah sri kenangan kerana sudi menerima kehadiran kami di situ dan juga jutaan terima kasih kepada penghuni2 di rumah berkenaan kerana menyambut kami dengan penuh kasih sayang dan pak cik serta mak cik kat sana memang 'sporting' habis....KAMI SUKA YA DISITU...
nanti jika ada masa dan ruang dengan keizinan ALLAH S.W.T kami akan sampai disitu lagi..INSYAALLAH....
kami mendoakan agar pak cik dan mak cik disana sentiasa sihat,bertenaga,happy selalu dan berada dibawah Rahmat-NYA......amin...



AMIN......



nanti kita jumpa lagi ya pak cik dan mak cik.....see u again...




antara kata yang terdapat di rumah sri kenangan,Ulu Kinta,Perak...hayatilah kata2 itu,,,mungkin luahan dari penghuni di situ...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...