Isnin, 3 September 2012

CERITA MERDEKA KU di KUANTAN

salam..sedar tak sedar kita dah sambut hari kemerdekaan yang ke-55 cepatkan masa berlalu,rasa mcm tidak percaya je,dh 55 thun negara kita merdeka,Alhamdulillah sy bersyukur kerana negara kita telah mencapai kemajuan demi kemajuan yang sangt positif dari segi ekonomi dan juga pentadbiran.

masyarakat kita juga turut berkembang dari segi pemikiran dan gaya hidup,namum masih ada lagi masyarakat yang tidak sedar bahawa negara kita sudah lama merdeka namun masih mengikuti atau terikut dengan pengaruh-pengaruh luar,kita merdeka bukan sahaja daripada cengkaman penjajah tpi kita juga sepatutnya bebas dari anasir-anasi luar yang sangt jelas kelihatan sedikit demi sedikit mencengkam masyarakat kita tanpa kita sedari.

namun pada entry kali ini sy bukan nak menaikkan isu itu,tpi pada kali ini sy nk berkongsi gambar atau cerita manis yang sy pada sambutn kemerdakaan kali ini,pada kali ini sy menyambut merdeka di Kuantan Pahang,nk thu kenapa,sebab pada semesta kali ini sy praktikum di salah satu sekolah di sekita Kuantan,sangt seronok berada di sini,nak tahu kenapa,sebab ni la kali pertama sy duk kat Kuantan,dulu ada gak berangan nak duduk kat sini untuk seketika,eeemmm tak tahu lak ia menjadi kenyataan...heheheheee....suka sangt2...

pada pagi 13 ogog 2012, sy sebenarnya perancangan nak tido jer kat rumah,tpi pikir punya pikir,last2 sy ajak kawan teman sy ke Kuantn untuk sama2 meraikn kemerdekaan peringkat negeri di sini,eeemm,,blh tahan meriah gk..suka sy tengok,jadi sambil2 sy tengok2 suasana sambutan kemerdakaan kat padang kerang tu,sy sempat la shoot gmbr sekeping dua untuk di entrykan ke dalam blog sy ni...hehee...semata2 untuk tatapan kamu semua....




















semua gambar yg sy ambil ni di sepanjang sambutan itu berlangsung,sy pon syok,pelbagai aksi dapat sy tengok,ada yang ketawa,resah,sedih dan sebagainya...k laH,sy rasa setakat ini saja untuk entri sy pada kali inmi,selebihnya kamu tengok la gambar2 kat bawah ni,cerita melalui gambar...hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...