Catatan

SEBELUM AKU SEKARANG..

Imej
Alhamdulillah...
assalamualaikum...
lama saya tidak buka blog, bukan malas,tpi xsempt..
ini cerita ak
dulu aku bergelar gradusi,sekarang aku sudah bergelar seorang guru, guru tetap..Alhamdulillah semua ini berkat doa arwah mak,  mcm xpercaya yg ak skrg dh sampai satu tahap yg boleh di banggakan, dulu ak seorng yg selalu meminta2 duit ngn fmly ak,sekrng tidak, dulu ak selalu pikir benda yg mcm budak2, tpi skrg ak dh menjadi sedikit mtang, dulu ak dlam ketagori budak2,sekrng ak dh jadi org dewasa yang perlu menyumbang kepada masyarakat sekeliling,
ya ALLAH jngn kau jtuhkan ak di saat ak perlukan segala bantuan dari Mu.
selepas ak bergraduasi dari UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS (UPSI) ak memulakan pencarian kerja ak. agak lama gak la, untuk bulan pertama dan seterusnya aku hnya menganggur, maklumla ank dara katenya...hahahaha..(ak lelaki la)
lama gak la ak menganggur,last2 ak mintak keje kat kedai mkan, bkn calang kedai makn,tpi kedai makn mahal tu, sape x kenal secret recipe..hahaha…

SEKOLAH PERTAMA KU MENGAJAR SEBAGAI CIKGU AZWAN WALAU HANYA PRAKTIKUM

Imej
ASSALAMUALAIKAUM...selamat sejahtera cikgu ucapkan pada semua pelajar-pelajar cikgu,maaf lambt update blog,pada kali ini cikgu ingin berkongsi dengan semua pembaca semua menganai sekolah pertama cikgu berpraktikum,

untuk pengetahuan semua, sejak kecil lagi cikgu ingin menjadi seorang cikgu,kenapa??...sebab banyak pengorbanan yang cikgu lakukan tanpa kita sedari,hakikatnya semua pengorbanan cikgu untuk pelajarnya, hanyalah satu sahaja tujuannya iaitu ingin melihat pelajarnya berjaya.

menitis air mata seorang guru bila melihat kejayaan pelajarnya tanpa mengira siapa pelajar itu. setelah cikgu di tawarkan memasuki UPSI cikgu sangat gembira dan sangat2 bersyukur kepada ALLAH S.W.T kerana telah menyempurnakan sebahagian daripada cita2 cikgu.

setelah memasuki UPSI perkara yg pling cikgu impikan antaranya adalah PRAKTIKUM...x sabr rasanya nak praktikum, masa ingin  mengisi tempat praktikum, hanya tiga daerah sahaja dibuka iaitu Portdickson,Seremban dan Kuantam. dengan hati terbuka cikgu mem…

CERITA MERDEKA KU di KUANTAN

Imej
salam..sedar tak sedar kita dah sambut hari kemerdekaan yang ke-55 cepatkan masa berlalu,rasa mcm tidak percaya je,dh 55 thun negara kita merdeka,Alhamdulillah sy bersyukur kerana negara kita telah mencapai kemajuan demi kemajuan yang sangt positif dari segi ekonomi dan juga pentadbiran.

masyarakat kita juga turut berkembang dari segi pemikiran dan gaya hidup,namum masih ada lagi masyarakat yang tidak sedar bahawa negara kita sudah lama merdeka namun masih mengikuti atau terikut dengan pengaruh-pengaruh luar,kita merdeka bukan sahaja daripada cengkaman penjajah tpi kita juga sepatutnya bebas dari anasir-anasi luar yang sangt jelas kelihatan sedikit demi sedikit mencengkam masyarakat kita tanpa kita sedari.

namun pada entry kali ini sy bukan nak menaikkan isu itu,tpi pada kali ini sy nk berkongsi gambar atau cerita manis yang sy pada sambutn kemerdakaan kali ini,pada kali ini sy menyambut merdeka di Kuantan Pahang,nk thu kenapa,sebab pada semesta kali ini sy praktikum di salah satu sekol…