Isnin, 11 Oktober 2010

ANAK YATIM,HATI MU CUKUP HALUS UNTUK DITEROKAI






Anak yatim,hati mu cukup halus untuk diterokai,dari wajah mu ceria di mata kami,tpi hati mu kami x tahu. kerana hati mu sudh biasa menangkis perasaan sedih dari wajah mu.
oleh kerana hati itu halus untuk diterokai,
kami dari kelab penyayang UPSI telah mengadakan satu lawatan sehari bersama anak-anak yatim di Rumah Siraman Kasih di Rawang,
cukup indh kami disana,
hati kami diuji dengan perangai anak2 yang ketandusan kasih ayah atau ibu kandung mereka,
aku merasainya,
kerana ak juga tergolong dari mereka,
cuma usia kita yg berbeza.



Rumah siraman Kasih,


hati kami semua tidak sabar2 nk berjumpa dengan pengghuni di rumah ni,nak tengok macam mana diorang menjalankan kehidupan di rumah ini,hidup bersama rakan-rakan.ketawa,nangis sama2.

kedatangan kami kesana amat dialu-alukan oleh pihak rumah ini,
setiba sahaja kami di hadapan pintu pagar,berbunga hati kami,melihat anak-anak tersenyum melihat kehadiran kami,
mereka dtng serbu kami,
mula-mula diorang serbu kad nama kami yang kami pakai,sebenarnya diorang nk tau nama kami jer.,

tpi malang bagi ak,bab masa tu ak pakai kad nama yang org lain,dh la nama perempuan.
aduuu...malu ak...
anak2 tu tnya ak 'nape nama abg ponpuan'.
malu tersipu2 ak.
terpaksalah ak menjelaskannya...huhuhuu..




tangan mu kan ku gengam untuk mencapai cita-cita mu.

sejuk mata melihat muka anak-anak yatim

begitu manja anak-anak dengan kami



senyum semua



dengar arahan abg tau



gelak2..suke tengok diorang happy



smileee...



begini lh cara mereka makan.....cara meningkatkan lgi kasih sayang antara mereka


kanak2 perempuan pon sama gk





rajin kak kite tuuu...




aktiviti selepas makan



dengar arahan abg tuuu...grng tuuu...heheheee...



rajin2 tau kak2 fesi...



masa aktiviti ni kene fokus taauuu..


ceriaaaa...




meriah...


peace...


pengasan Rumah Siraman Kasih,Rawang.

persembahan anak2 yatim........khas tuk kami...wahhh..teruja kami..tq bnyak2...


hahahaaa....




manje nye fesi2 ngn ibu


trima kasih di atas kerjasama anda semua....

terima kasih ibu...nanti kami datang lagi


selamat tinggal anak-anak yang bersinar,teruskan usahan kamu di sana,belajar rajin2,nanti masuk universiti bagitau kami.....nanti jumpa lagi.....



saya rasa itu sahajalah sedikit sebanyak mengenai lawatan kelab kami ke Rumah Siraman Kasih...

harap anda tidak memandng sepi golongn anak2 ini...
k salam....

tq..



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...