Ahad, 21 Februari 2010

ADUUUUUUU BANGSA KU KE NI.....

SALAM.....petama sekali ak geram nk kasi penampar pade mereka yg kurang segar ni......ak x ckp kat sape2....ak hairan manusia sekarang ni.....ade akal x gune,ade nafsu x blh nk kawal...aduuuuu.....penat2....

macam mane ek ak nk ckap....manusia kot....babtu payah nk ajar,tmbah2 manusia yg x ade hti perut......GERAMMMMMMMMM campur KASIHANNNNNNNNNNNNNNN........kalu lah ak berade di tempat mereka konfen ak x buat cmtu...wah tol ke cikgu wan.....

mesti semua pening n pelik nape ak jadi cmni......ni semua gara2 kes buang bayi la.......sekarng ni ak tengok benda ni dh semakin menjadi2..malah lebih teruk,sampai ade yg sanggup bakar anak mereka yg bru lahir.....ya ALLAH S.W.T..manusia ke ape ni....x gune akal ke....bayi tu bkn ubi kayu nk bakar2....dia juge ade jiwa,ade perasaan.mungkin kite x nampak,tpi dia yg rase pedihnye kerana ibu yg mengandungnye sanggup buat bgitu....nk nangis rasenye........

tengok gambar atas tu...kesiah ak tengok....bayi yg x bedosa ditinggalkn begitu...lainlah kalu mak nye yg ditinggalkan begitu...ok lah gk,bab maknye yg bedosa........ak rase budak tu pasti sedih tahap gilezzzzz...bab maknye gilezzzzz tahap infiniti.......sape ntah empunya...ak x tau n x sebut pun.....ni satu lagi gambar...
bayi baru dilahirkan....tpi Alhamdulillah...bayi ini di laluan yg baik dan selamat......

oleh itu ak nk pesan pade budak2 x bermoral ni.....tolong lah fikir,gune akal yg ALLAH S.W.T.. bgi tu.....sebelum buat benda tu......fikir baik buruk,fikir kesan jangka panjang...jngn fikir nk seronok je....PAHAM!!!!!!!!!!!!!

Rabu, 10 Februari 2010

keadaan poster mase ngundi d UPSI.


haaaaaa......jumpe lagi kite....kali ni ak nk berkongsi dengan kamu semua pasal u ak...eehhhehehehehe...bkn pasal benda yang mengaru..ni pasal semangat kepimpinan...huhuhuhu..


semua gambar yang upload ni d sekitar kampu
s dan kolej kediaman ak...waaaaaaaaaaaaaa....kali petama ni ak ngundi kat u...banga rasenye....hahahahaha...

mula-mula ak tau yang u ak nk ngundi 28.1.2010 ...betape semangtnye ak nak join diaorng punye program....
huhuhuhu...memang hebat,,,,ade tokoh semuanya...

ak tabik la ko semua.....

yang ak tekilan mase hari penamaan calon....mase tu ak x g kampus,,,cissss...menyesal poh ade....macam mane agaknye suasana dia.....pasti gempak....hehehe...

OK.....sekarang kite beralih pada fokos ak,,,sebenarnya ak nk kongsi ngan korang semua gambar2 mase musim pengundian ari tu...tapi maaf la bab gambar henpon,,bab tu x jelas....tapi x pe la untuk korang tahu je......

haaaaa....gambar kat atas tu di floyer blok ak....kat kampus kediaman ak....dan kat bawah ni poh semua pasal deman pengundian kat kolej kediaman ak....tengok yeeee...





amacam..best x....ade lagi ni....tengok lagi....biar kasi pening kepala...hahahahahaha.















ade lagi niiiiiii....











semua gmbar ni adalah bakal calon...hebat tu.............





waaaaaaaa.....meriahnye...SYOK sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiii...huhuhuhu...








<<<<<<lk suasana rapat umum kat kolej ak......SECARA AMAN TAU...........SEMUANYA OK.......















































yang kat bawah ni plk...poster-poster sekitar kampus ak........
















































haaaaaaaaaaa........saya rasa setakat tu je lh gmbrnya.....sory x blh banyak-banyak...harap kalian semua menjalankan tanggungjawab dengan tepat dan betol....k nanti jumpa lagi dengan isu-isu atau perkara-perkara yang lain...





Isnin, 8 Februari 2010

diri ku...emosi atau perasaan...huahuahua...


walau pun ak tau ak sesat...namun ak tetap berusaha....
ak yakin dengan sangkaan ku...
namun ak tetap mengalah jika sudah takdir ak sesat dlm emosi ini....

kini emosi begitu mempengaruhi ak..namun dengan kehidupan di sini,ak mampu mengawal emosi..biar lh sesukar mane ak tetap mampu kerana ALLAH S.W.T.tetap besama ku dan keluarga seta kawan2 ak yang semakin ramai....

mula2 ak masuk upsi ni...gembira,bedebar,celaru dan bimbang,semua ade....al maklumlh impian menjadi kenyataan...ALHAMDULILLAH...

sesudah hampir setahun di sini,baru ku tahu,impian ak x semudah sangkaan ak,

dan sangkaan ak x sepayah impian,bermula lh hidup seorng pelajar yg perlu banyak berusaha,saat ini bru ku tahu,sukarnya belajar di sini.namun pemikiran ak perlu di ubah,perlu sangat2 di ubah.

tapi satu yang x mampu lg ak ubah,iaitu,keyakinan ak untuk bercakap di hadapan org ramai,di tambah pula dengan loghat kelantan ak yg pekat ni...
fuuuuuhhhhhh.....payah..

bile tibe giliran ak..haaaaaaa...mulalah nk bergeletar,panik..dan ayt yg x tersusun,,,haaa dari situ mulalah nk gelabah,,segala point hilang bagai angin d Batu Feringgi...huhuhuhuhuhuhuhu....,

tapi ak tetap berusaha...chiyok2...

akukan ank mak n ayah,,,,
ak mesti buktikan
ak lah bakal cikgu yang berkalibel....

hahahahahahahahahaha...

k itu saje luahan ak pg ni...huhuhuhu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...