Ahad, 2 Disember 2012

SEKOLAH PERTAMA KU MENGAJAR SEBAGAI CIKGU AZWAN WALAU HANYA PRAKTIKUM








ASSALAMUALAIKAUM...selamat sejahtera cikgu ucapkan pada semua pelajar-pelajar cikgu,maaf lambt update blog,pada kali ini cikgu ingin berkongsi dengan semua pembaca semua menganai sekolah pertama cikgu berpraktikum,

untuk pengetahuan semua, sejak kecil lagi cikgu ingin menjadi seorang cikgu,kenapa??...sebab banyak pengorbanan yang cikgu lakukan tanpa kita sedari,hakikatnya semua pengorbanan cikgu untuk pelajarnya, hanyalah satu sahaja tujuannya iaitu ingin melihat pelajarnya berjaya.

menitis air mata seorang guru bila melihat kejayaan pelajarnya tanpa mengira siapa pelajar itu. setelah cikgu di tawarkan memasuki UPSI cikgu sangat gembira dan sangat2 bersyukur kepada ALLAH S.W.T kerana telah menyempurnakan sebahagian daripada cita2 cikgu.

setelah memasuki UPSI perkara yg pling cikgu impikan antaranya adalah PRAKTIKUM...x sabr rasanya nak praktikum, masa ingin  mengisi tempat praktikum, hanya tiga daerah sahaja dibuka iaitu Portdickson,Seremban dan Kuantam. dengan hati terbuka cikgu memilih Kuantan kerana dekat dengan Kelantan.

dalam sedang memilih, cikgu memilih SMK SG.ISAP. unikkan namanya,tpi itu lah sekolah pertama cikgu mencurah bakti sebagai seorang guru,walaupun hanya praktikum.

semasa di sekolah itu,banyak cikgu belajar erti pengorbanan seorang guru yang sebenar. penat lelah seorang guru hanyalah untuk pelajarnya. di sekolah itu juga cikgu mengenali pelbagai perangai dan tingkah laku pelajar yang kadang2 mencabar kesabaran cikgu,tapi itu semua mematangkan lg cikgu di dalam dunia pendidikan.

cikgu mengajar untuk belajar bagai mana ingin menjadi seorang guru yang terbaik dan cemerlang.dan bagaimana ingin melahirkan pelajar yang serba boleh serta berjaya dalam kehidupan.

sekali lagi cikgu ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pelajar2,guru2,kakitangan sekolah dan semua warga sekolah SMK SG.ISAP Kuantan,Pahang kerana sudi memberi kerjasama serta menjadi pembimbing dan tunjuk ajar kpda kami yg baru mengenali dunia pendidikan.

sebelum cikgu melabuhkan tirai untuk entry kali ini,cikgu sertakan gambar2 permandangan sekolah pertama cikgu mengajar walaupun hanya praktikum.selamat menonton...heheheee..
































Isnin, 3 September 2012

CERITA MERDEKA KU di KUANTAN

salam..sedar tak sedar kita dah sambut hari kemerdekaan yang ke-55 cepatkan masa berlalu,rasa mcm tidak percaya je,dh 55 thun negara kita merdeka,Alhamdulillah sy bersyukur kerana negara kita telah mencapai kemajuan demi kemajuan yang sangt positif dari segi ekonomi dan juga pentadbiran.

masyarakat kita juga turut berkembang dari segi pemikiran dan gaya hidup,namum masih ada lagi masyarakat yang tidak sedar bahawa negara kita sudah lama merdeka namun masih mengikuti atau terikut dengan pengaruh-pengaruh luar,kita merdeka bukan sahaja daripada cengkaman penjajah tpi kita juga sepatutnya bebas dari anasir-anasi luar yang sangt jelas kelihatan sedikit demi sedikit mencengkam masyarakat kita tanpa kita sedari.

namun pada entry kali ini sy bukan nak menaikkan isu itu,tpi pada kali ini sy nk berkongsi gambar atau cerita manis yang sy pada sambutn kemerdakaan kali ini,pada kali ini sy menyambut merdeka di Kuantan Pahang,nk thu kenapa,sebab pada semesta kali ini sy praktikum di salah satu sekolah di sekita Kuantan,sangt seronok berada di sini,nak tahu kenapa,sebab ni la kali pertama sy duk kat Kuantan,dulu ada gak berangan nak duduk kat sini untuk seketika,eeemmm tak tahu lak ia menjadi kenyataan...heheheheee....suka sangt2...

pada pagi 13 ogog 2012, sy sebenarnya perancangan nak tido jer kat rumah,tpi pikir punya pikir,last2 sy ajak kawan teman sy ke Kuantn untuk sama2 meraikn kemerdekaan peringkat negeri di sini,eeemm,,blh tahan meriah gk..suka sy tengok,jadi sambil2 sy tengok2 suasana sambutan kemerdakaan kat padang kerang tu,sy sempat la shoot gmbr sekeping dua untuk di entrykan ke dalam blog sy ni...hehee...semata2 untuk tatapan kamu semua....




















semua gambar yg sy ambil ni di sepanjang sambutan itu berlangsung,sy pon syok,pelbagai aksi dapat sy tengok,ada yang ketawa,resah,sedih dan sebagainya...k laH,sy rasa setakat ini saja untuk entri sy pada kali inmi,selebihnya kamu tengok la gambar2 kat bawah ni,cerita melalui gambar...hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...