Jumaat, 19 Ogos 2011

waktu shopping dh mulaaaaaa......



Assalamualaikaum semua....selamt berpuase dn harap2 semua puase ek???...pada kali ini wan ingin berceloteh mengenai kemeriahan di pasar raya..wwwwaaaaa.....al maklum laaa,dh nk dekat raya ni...rase nk bli macam2...
ade yg nk tukar meja baru,rumah baru,kasut baru,kerusi baru, bini baru...OOOPPPSSSSS....silap2....sore para2 isteri kat luar sana..heheheee...gurau2 puse...hehehee...kalu bleh semua benda nk di tukarkan...maklumlaaaaa,mood raya kan....kalu wan pon,nk gk yg baru,tmbh2 dapat duit belanjer baru...hehehee...xade laaa...gurau jerrrrrr...

disini sy berani angkat tangn smabil ketawa, wan yakin setiap pasaraya pasti akn men 'on air' kan lagu2 raya..kan2...heheeee...baru ade 'filling' mase nk bershopping...rase syu pun ade...hehehee...

benda paling x suke sekali kalu nk dekat raya..jalan sesak,tiada parking,saiz baju dh habis dan sebagai nyeee....benda ni yg membuatkan kite rela goyang kaki duk kt umh...heheee...btol kan???.....hehehheeee...

semalam, waahhhhhh....wan ngn kawan2 wan sakan bershopping dari Rantau Panjang hingga ke KBMALL....hahahaaaaaa....sakan gilerrr.....

mase kat Rantau Panjang fuuhhh.....banyak giler barang...murah lg tu....yg best nye ramai btol manusia g sana,membeli belah katanyeeee...hehehee....sambil2 cuci mate...ooopppssss....hehehee...
dari kedai ke kedai kami pergi,sampai naik berbau badan ni duk jalan2....x juga jumpe barang yg nak...last2 jumpe gk,tpi mkn mase lg bab kene pilih2 segala plk....sabo jer leee...yg ikut pun dh mula mencuke...kepanasan...hehehee...tpi xpe..kami puas hati....hehehee...

lepas bli kat kwasan tu kami pun g bazzar...bli serba sedikit, n kmi bebuke kat umh pak saudara kawan wan....siang kat pak saudara dia..tepaksa menerima tetamu yg ramai...maklum laaa...kami pg ngn 2 buah kreta....huhuu..tq pakcik bab sudi trima kami...hehehe....

lepas tu perjalanan dari situ ke KBMALL...wwaaaaaaa....letih btol.......sampai je sana nak naik angin wan,ape tak nyeee...x ade parking kosong kat sekitar,so terpaksa la naik parking atasss....fffuuhhhh..nasib baik ade....so blh la shopping lagi......

masuk jer dalam bangunan,tekuzutttt wan...ramai tol manusai,dari mane kuar semua2 manusia ni....kebiasaannya x la ramai...myb dh ade yg blik kelantan tuk raya kot....meriah jer rase malm tu...bab dapt membeli belah bersama2 manusia yg ramai...heheheee....dari butik ke butik,tpi bkn ak yg bli...heheheheeee....

selesai jer bli blh,rase lege jerrrr....bab dapt blik umh....penat kot dari ptng sampai malm...huhuhuuu.....
wan rase ok lu...t wan masukkan citer lain plk...hehee....ni kat bawah ni ade sikit2 gambar yg kami ambil mase bershopping kat KBMALL....ak just jadi pelihat jer...kurang duit nk bli mahal2...huhuhuhuuu....k Assalamualaikum...





































Rabu, 27 April 2011

aku suke tempat niiiiii......

Assalamualaikum semua....lama x update,asyik update gambar jer....kan2...hehehee...ok lah,pada kali ni wan nk kongsi tentang pengalaman yang,apa yg wan suke...eeeeeeemmmmmmm...apa ek...wan pon x pasti,x pasti tpi ade hati nk kongsi ngn kamu2 ek....heheeheee..

ok2 wan nak cite pasal ari tu, ni kawan wan beria2 ajak teman dia ke umh kakak dia, ade keje katenya...wan ape lagi, pikir la dua tiga kali, nasib baik x empat kali....heheheee....semua org pasti tahu kan yg wan ni suke jalan2, terutama tempat yg wan x pernah pergi.

kamu2 semua tahu ape tempat yg wan nk pg, namanya pun dh menarik, TANJUNG KARANG, di KUALA SELANGOR....wwwaaaaahhhhh....nama tanjung tu sama la mcm nama TANJUNG MALIM kat tempt wan blajar nih...hehehehee.....first dalm otak wan..eemmm....mesti syok tempat niiii......






pada mulanya wan x nk pg...tup2 kawan wan tu majuk..wwwaaaa.....adegang pujuk memujuk berlaku....hahahaaa......maka ok la dia...hahahahaa......keesokan tuuu...maka bermula lah perjalanan yg agak mencabr..wwwaaaa...tipu jer, x lh mencabar sangt....tpi boleh tahan laaa...

Pagi tu,semangt nih isi minyk banyak2...nk kasi power itu punya moto...hahahaa...selepas isi,wwwaaaa...memg power la moto wan,tekan jer gear dah boleh gerak....hahahahahahaa....
ni lah kali pertama ak naik hightway ngn moto tampak pakai kasut n jeket....memg memeritkan ngn keadaan lebuhraya yg panas n berangin....memg terbako la kulit ak...kite bako jeeeee.....hahahaa....

Kami rase mcm VIP plk apabila lalu d lebuhraya..apa x nya,org lain siap kene bayar tol lg...kami x ponnn....boleh jalan terus jerr....hahahaaa.....poyo laaa..padahal naik moto, memg la x kene byr....hahaha..

Dalam setengah jam atas lebuhraya, make keluar la kami ke laluan biase...dalam otak wan...waaa...cept nye,nak sampai dh nii.....tdi wan rase dia cakap dri t.malim ke t.karang dlam sejam lebih,awl kot sampai niiii.....bawa la moto dlam keadaan selesa ngt dh nak sampai....upe2 nya jauh lagi....dalam 45 minit plk bru sampai....memg main psikologi btol la ini punya jalan...ape x nyaaa.....masuk kiri,masuk kanan,stright,masuk kanan semula, kiri semulaaa.....pening ak dibuatnya....nasib baik jalan selesa.....dalm otak wan, dia ni biar btol,ape ke tempat dia nk bawa ak nih...ntah2 nk culit ak keee......hahahaaa....

wwwaaaaaaa...sangt teruje sebab bontot ak dh nak naik kebas gara2 bawa moto lama2...attoooiii....ni konfen kentut x lepas ni.....hahahahaa....

sampai jer kat t.karang....hati ak satu jer boleh sebut..WWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA......terpegung ak ngn ciptaan ALLAH S.W.T...patut la ramai pengarah filem or drama jadikan lokasi ni salah satu tempt didalam slot nyaaa.....terbukti memg cantik.....

lawa giler sawah padi dia....kawan wan ni mcm tau2 jer salah satu tempat yg wan suke,seriouse wan memg suke permandangan sawah2 padi yang luas,tambah2 kalu ade sebuah rumah di tengah sawah padi yg luas tu..tpi pastikan umh kayu ok....sangt2 terujeeeeee......tenang jer mate wan tengok permandangan tu....kata kawan wan...tempat ni lah di mana drama NUR KASIH di jalan kan,dia siap tunjuk umah tempt shooting lg...tpi mase wan g memg xade shooting ponn...huhuhuhuuu....sedikit sedih....hehehe....

permandangan dia macm kat kawasan utara, padahal kat KUALA SELANGOR. memang macm xpercya....seriouse...





dari tepi jalan sampai hujung sana, penuh ngan sawah padi. memg tenang laaaaa...kalu nk cari ilham ni memg dapt, tpi mase ak g tu padi dh nk mask, so x nampak sangt hijau2, tpi stil lawa bab nampak kuning2....bab padi dh nk masak...ak sangt suke tempat niii...




sampai jer umh kak kawan wan, bru rase lega, kentut pon lawas je kalu nk kuar...hahahahaaaa....satu badan lenguh, ni baru sejam lebih bawak moto, tu x 10 jam lg...hahaha..konfen x berak 3 hari...hahahaaaa...





masuk la wan ngn kawan wan ke dalam umah kakak dia, rehat2 jap, penat kot, baring2 atas kerusi, ak plk malu2 mcm kucing, maklumlah g umh org.... wan kan PEMALU org nye...heheee....sambil rehat2 sempat lagi kami layang cite, ini bkn sebarang cite, ini hindustan punye cite, cite ni memg best, cite dia mengenai persahabatan, ak yg seganas2 cmni....p/s ganas ke...hahahaaa....boleh mengalir air mata...x tahu la kalu org lain tengok mesti konfen mengalir semua air2 yg ade......hahahahahahahaaa.......






wwwaaaaaaaaaaaa....mesti semua tertanya2 nape wan letak gambr bowling ni...hehee....sebenar nyeee...pada malm tu kak si kawan wan ni nk belanje kitaorg main bowling....wwwwaaaaaa...wan ape lg...happy2 laaaa....bowling kan salah satu sukan yg wan mint...hehehee.....bermula lah perjalanan ke bandar KUALA SELANGOR tuk bermain bowling....hati x sabar nihhhh..wwwaaaa....first main bowling kat Kuala Selangor...hehehee....

nak di pendekkan cite...wan terus terang jer laaaaa.....wan kalah ngn kawan wan....ADDUUUUUUUUUU....benci tol....tpi x pelaaaa..bgi dia peluang....hehehehee......ade ubi, ade batas, ade boling ak balas balik...hahahahhahaaaa.....xpe la wan kalah pon, asalkan wan puas hati....n dia happy......heheheeee.....

nk tau x, sebelum kita2 ni pergi main bowling, sempat lg singgah makn kat kedai, maklumlah perut dh lapar....kalu lapar x blh fokus mase main bowling..kan2...heheheheee....so kami pon g lah makan, kedai pon bkn calang2 kedai tau, kedai ni penah masuk tv.dlam rancangan JALAN-JALAN CARI MAKAN..hehehe...nama kedai dia mee udang banjir...heheee..memg PEEERRGGGGHHH laaaaa banjir....sedap tau......




wan rase mesti penduduk di sekitar KUALA SELANGOR nih kenal ngn kedai ni...TERSOHOR tuuuu.....seriouse memg sdap.....udang dia memg banyak, kalu org lain cakap 'ade udang di sebalik mee' ek, tpi kalu g kedai nii...terbalik plk...'ade mee di sebalik udang'...btol udang dia memg banyak....semua tu pon kak kawn wan yg blanjer....hehehheee.....trima kasih banyak2 kak...heheheee...


selepas semua aktiviti tu....kami ape lagi...balik laaaa...masing2 dah penat ngn main bowling...hahahhaaa...sampai jer umh, terus siap2 nk tido.....dalm pkul 2 lebih kot kami pon tidooooo.......kene tido awl bab pgi esok nk blik UPSI semula....konon nya nk btolak awal2...tup2...nk dekat tengah hari gak betolak...heheheeee...

wan harap suatu hari nanti wan dapat di posting kan di sekolah-sekolah yang mempunyai sawah padi yg luar macm kat T.Karang...heheheee.....,laut yg luas dan permandangan sungai2 yang cantik2..........lebih senang cite kita panggil kawasan DESA laaa..........bab semua tempat tu memberi ketenangan kepada wan...sambil2 menikmati keindahan ciptaan ALLAH S.W.T.

wan rase tu jer lah cite wang yg nk dikongsi...t kalu ade cite yg rase sesuai di masukkn dalm ni, wan akn usaha masukkn...hehee...k trima kasih, t jumpe lagi....assalamualaikum.


sumber gambar dari;

nzaihazainal.blogspot.com,ema82red.blogspot.com,dromoz.com,randomalphabets.com dan lattyfahomar.blogspot.com...TQ ek..

Rabu, 6 April 2011

sambungan dari TERENGGANU...p/s gambar jer....

tengok jangan gelak ek....hahahahaaaa....(kredit to LATIFAH KHALID).....gmbr dri kamera beliau...















ini dia cik latifah yg sy maksudkan tu.....hehehee..lawa kn....












Jumaat, 25 Mac 2011

KEINDAHAN TERENGGANU MELALUI PANCAINDERA

salam semua.
bertemu lagi kita dalam ruangan art n myself...
jeng2....apa plk ek cite dia kali ni...amat mendebarkan.....hahahaaaa...
nk tau tengok la dulu tajuk dia...TERENGGANU..tuuu.....selama 3 malm 3 hati.....wahhh.....
ape tentang Terengganu????...eeeemmmmm...
kali ni wan nk cite pasal rombongan wan n kawan2 sekelas bersama2 lect kitorang...besttt gilerrrrr.....tpi biase laaa jauhhhh....apa tidaknya...dari T.MALIM ke KUALA TERENGGANU hampir 12 jam...ni pon pasal bas kami banyak berhenti bab biase laaa......biar lambat asalkan selamat btol kan????....like ek....heheheee...
nk tau ke cite pasal pengembaraan kami semua.....sapa nk tau angkat tangan macam saya......hahahahaaaaa...mood kak limah jap....

camni cite dia.....dengr ek...jeng2..

kawan2 wan betolak dari UPSI pada petang khamis 17 mac 2011,betolak dalm pukul 1 lebih g2...wan plk betolak dari Kota Bharu Kelantan,bab pada mase tu wan balik kampong....biase laaaa...rindu kat family.....muaahhh to my family..hehehe...
wan betolak pkul 5.30 ptg..n sampai kat stesen bas yang besar kat Kuala Terengganu tu dalam pkul 9.00 malm cmtu kot..x pasti lk...heheee...wan ngt kawan2 wan dari UPSI dah sampai..tup2 blum lg....lama nyeeeee.....dh la tngh tkut ni tunggu sorg2 kat stesen bas ni....aduuu....
tunggu punya tunggu..dalm sejam lebih baru sampai...jeng2...bas UPSI dah datng..hahahaa.....diaorg bawak la wan n kawan ke homestay kami....nak tau kat ner homestay kami....????....x jauh pon dari kuala....kalu x silap wan homestay tu kat Bukit Tok Beng kot....
sampai saje kami kat situ....apa lagiii...rehat la sepuas2 nyeeeee....baring punya baring...last2 semua tido keletihan...huhuuuu....tpi memg best....bab x sabr nk tunggu keesokan harinya...heheheee..ni gambar homestay kamii...heheee..


ini lah dia homestay kami...besar x???




bergambar bersama lect Dr.Suhaimi kesayangan kami tpi
kami semua x panggil Dr. tapi panggil 'abah'...hehheee..


JUMAAT 18 MAC 2011

semua dh bangun siap ngn wangi2 lagi di pagi jumaat...hahahahaaa....
ape xnya operasi dh nk mula...hahahaa....jom semua naik bas...
destinasi pertama UNiSZA..x sabr ase nyeee nk masuk U org lain....jeng3...dh sampai kat pintu masuk UNiSZA..


kami dengan bangganya masuk ke unisza..wwwaaaaa......besr gak u niii...yang penting kolej dia dalm kampus......luas lagi kolej dia...n baru2 lg.....heheheeee...
sesampai je sana kami ronda2 satu unisza...
yang penting kami pegi masjid unisza...nk bwt kajian tentang masjid...segenap cerup kami teroka dalam masjid tu....tangga masjid hingga lah ke bumbung masjid....kaji punye kaji....last2 dalam hampir sejam gk duk sana...huhuhuu...ni gambar mase kat masjid unisza..jeng3..hahaha....











hahahaaa....tu la dia sedikit sebanyak gambar di masjid UNiSZA....
lepas tu kami semua pegi palk ke UMT...dekat jer nang unisza..tpi kat sana kami g sekejap jer...cume ronda2 dalam tu je ngn bas...huhuhuuu.....sedikit sedih...huhuhuuuu....:-(

lepas tu kami lepak2 di MYDIN MALL yang sangt tersohor d Terengganu....besar ok.....siap ade ruang makn lagi.....mase kat sana kami lepak sepuas2nyeeeee.....heheheeee...jeng2..mase untuk menghabiskan duit....wwwaaaa....sangt syokkkkk......jommmm....hahhaaaa....

selepas kami g mydin mall...kami semua berangkat pergi ke Dataran SyahBandar di pinggir laut tu...sangt selesaaaa....sambil2 membeli belah d PASAR PAYANG..hehhee...menghabiskan duit lagi.....ishhhh2...ape nk jadi niii.....heheheheeeee....
kat bawah ni ade gambar mase kami lepak2 kat area Pasar Payang,Dataran Syahbandar n Bukit Puteri...heheheeee.....tengok jangan x tengok ek....









wwwaaaaaaa.....sudah puas ronda2 kat kawasan tu...tetibe jer perut kami berbunyiii..hahahaaa...action je tuuu..heheee...
time tuk makan kot.....ape lg...kami pon ikut la perancangn kami....iaitu....makan di TELUK KETAPANG...jjjooommmm kite makn ikan celup tepong,sotong celup tepong n udang celup tepong.....nasib baik x ade obor2 celup tepong......kalu ade konfemmm nk pilih menu tu.....hahahahahaaa....
kami dengn rombongn satu bas berhenti kat kedai sasaran kami...terkejut pakcik,makcik,kakak n abg n adik kat situ.......my dalam hati mereka berkata"aik, bas UPSI sesak mano nih...'...hahahahaa....

sampai kat kedai tu....hampir 5 meja kami balum...hahahaa...kesiang pelanggang lain.....x pe ek kak...bab kami bkan selalu datang sini......hahahahaaaa.....
bising satu kedai....aaaddduuuuuu........biase laaa...bakal cikgu cikgi...mesti la kene bising.....hahahahahhaaaaaaa.....baru anak murid happy....hahahahaaa..
nk tengok ke x gambar kami mase tengah makan benda2 celup teppng nih.....hahahaa...
tengok la ek....jeng5..sekali lg...hahahaaa...











(semua gambar di atas ehsan dari Unice Tee n Iffa...tq..)


BERSAMBUNG......

Isnin, 7 Mac 2011

AAADDDUUUUUU.......

salam semua,lama x dengr khabr semua...sihat ke???????
kali ni wan muncul ngn 2 cerita yang berlaku dlm sehari 8 mac 2011...huh!!!

nk cerita pon malu,tpi baik kite kongsi walaupon x ade manfaat,sekurang2nye kita dpat lepaskn perasaan kite kt sini...wahhhhhh....lepas perasaan tuuuu...i like...

cuuu cite2...hahahaaaa..ayt yg glemore g2....

pada stu pagi tido ku tergangu oleh perut yang meragam,
awt perut ak ni....
.....adduuuu.........
sngt x selesa......sakit nye x ilang2....eeemmmmm..dh sampai time kuar nii....tpi nape awl ngt,
dlm keadaan yang separa sedar2..ak meraba2(tambah jer ni)hehehee..
nampak pintu tu terbukak,terus ak masuk,kunci pintu rapat2.....tkut di ketahuan.
nak tau wan masuk dalm ape,jommm tengok gambar kat bawah...jenggg2...hahahahaa...






istana kelegaan ku...sngt2 selesa...hhahaaa....
ku lpas segala ajat ku...


ffffuuuuuuuhhhhh....lega nyeeee.....hahahaaa

selesai jer 'assingment' tu...ak kuar..n on9...
x sampi sejam,'assingment' yg kedua dtng ngn tibe2.....ffuuuhhhh......penat tol pg tu, biar x sngt pon...hik6....



Alamak...jam dh pkul 8.00 pg...time to class..
berlumbe2 ak ngn banyang2 ak.....tkut lect marah dtng lambt,ak ngn jiwa yg teng,masuk dlm kelas,bwt muke seposen jerrr....Alhamdulillah x kene marah,..heheee...tips nih tauuu....hehehe
myb sebab muke ak penat pasal 'assingmet' pg tadi kot...heheheeee.....

lepas jer kelassss.....
huh!!!...masa makn menanti,yaamiiii....tpi ak just minum air jerrrr...
nk diet kot....takut kot2 'assingment' yg pg tadi dtng secara mengejut...hahahahahaaa....so ak just minum jer...p/s sebenarnye nk jimat duit jer,bab tu minum jer....hehee...

lepas makn,terpaksalah g kat Galeri Seni...angkt2 barang,
wwwaaahhhhhh...rajin gk ak ek,rase macm zaman kanak2 plk,al maklumlah zaman tu ak rajin2 g2.....hahahaaaaa.....
angkat la meja2 n kerusi2....syooookkkkkkkkk gileeerrrrrrrr......x bert sngt ponnn....just ringan jer,heheheee......macm angkt biskut gajah.....hahaaaa...
aadduuuu..berat punya pasallll..
ak dh hilang fokus....kiri kanan2...dh la angkt n lalu kat tepi longkang...adduuu...
satu penyeksaan batin ak,
tibe2...
tampa ku sempat elak,tutttttt..kaki ak masuk n jatuh dlm longkang,sekali ngn barg yg ak angkt,tpi nasib baik barg tu x jatuh sngt......

tetibaa jeeeee....maaallluuuuuuuuuuuuu....n nk marahhhh,bab kawa2 ak gelakkn ak,,
ko tau ape tjadi,,,seluar ak dh tekena air cuci itu..huhuh,muke ak juga kene...eeeeeeeeeeee.....
gggeeliiiiiiii kot........

hari yg agak sukar bgi kuu...huhuhuuu...tpi ku bersyukur.........wan rase dh laaaaaa.....malm2 duk membebel plk.....hehehee..k lh...t jumpe lg ngn isu n cerita yg lain plk....
hope enjoy ngn wan k....sayg semua...mmmuaaahhh....salam..



sumber gambar dari internet (google).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...