Jumaat, 24 Oktober 2014

SEBELUM AKU SEKARANG..

Alhamdulillah...
assalamualaikum...

lama saya tidak buka blog, bukan malas,tpi xsempt..

ini cerita ak

dulu aku bergelar gradusi,sekarang aku sudah bergelar seorang guru, guru tetap..Alhamdulillah semua ini berkat doa arwah mak, 
mcm xpercaya yg ak skrg dh sampai satu tahap yg boleh di banggakan, dulu ak seorng yg selalu meminta2 duit ngn fmly ak,sekrng tidak, dulu ak selalu pikir benda yg mcm budak2, tpi skrg ak dh menjadi sedikit mtang, dulu ak dlam ketagori budak2,sekrng ak dh jadi org dewasa yang perlu menyumbang kepada masyarakat sekeliling,

ya ALLAH jngn kau jtuhkan ak di saat ak perlukan segala bantuan dari Mu.

selepas ak bergraduasi dari UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS (UPSI) ak memulakan pencarian kerja ak. agak lama gak la, untuk bulan pertama dan seterusnya aku hnya menganggur, maklumla ank dara katenya...hahahaha..(ak lelaki la)

lama gak la ak menganggur,last2 ak mintak keje kat kedai mkan, bkn calang kedai makn,tpi kedai makn mahal tu, sape x kenal secret recipe..hahahaa...salah eja ek??..
btolkn sendiri k..hahahaa..

keje kat sana ak kene bahagian barista,bhgian buat air,,ffuuulllll....pnt kot..nak2 hari minggu,xmenang tngan di buatnyeeeee...

sebulan jer ak keje situ..hehhee...sebab setiap hari pnt, so ak mintk berhenti awl..hehehee..

lps tu ak dpt tawaran keje kat KL, sebagai guru gnti di SMK TAMAN DATO HARUN kat Selangor.
jadi guru Bahasa Melayu. fuhhh.payah gk ek jadi cikgu bahasa melayu ni..banyak benda nk setelkan..
xpe,semua tu pengalaman baru bagi ku...

ak keje kat situ selama 3 bulan..lama gak tu,masa majlis perpisahan tu menangis2 ak..hahaha...abis keluar kewanitaan ku..kan2...haha..

dalam thunni banyak betol benda baru ak pelajari..sangat2 banyak..

nak thu apa berlaku lepas ak jadi guru ganti?? jeng2...
tunggu episod seterusnya....



sumber gambar dari internet...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...