Ahad, 21 Februari 2010

ADUUUUUUU BANGSA KU KE NI.....

SALAM.....petama sekali ak geram nk kasi penampar pade mereka yg kurang segar ni......ak x ckp kat sape2....ak hairan manusia sekarang ni.....ade akal x gune,ade nafsu x blh nk kawal...aduuuuu.....penat2....

macam mane ek ak nk ckap....manusia kot....babtu payah nk ajar,tmbah2 manusia yg x ade hti perut......GERAMMMMMMMMM campur KASIHANNNNNNNNNNNNNNN........kalu lah ak berade di tempat mereka konfen ak x buat cmtu...wah tol ke cikgu wan.....

mesti semua pening n pelik nape ak jadi cmni......ni semua gara2 kes buang bayi la.......sekarng ni ak tengok benda ni dh semakin menjadi2..malah lebih teruk,sampai ade yg sanggup bakar anak mereka yg bru lahir.....ya ALLAH S.W.T..manusia ke ape ni....x gune akal ke....bayi tu bkn ubi kayu nk bakar2....dia juge ade jiwa,ade perasaan.mungkin kite x nampak,tpi dia yg rase pedihnye kerana ibu yg mengandungnye sanggup buat bgitu....nk nangis rasenye........

tengok gambar atas tu...kesiah ak tengok....bayi yg x bedosa ditinggalkn begitu...lainlah kalu mak nye yg ditinggalkan begitu...ok lah gk,bab maknye yg bedosa........ak rase budak tu pasti sedih tahap gilezzzzz...bab maknye gilezzzzz tahap infiniti.......sape ntah empunya...ak x tau n x sebut pun.....ni satu lagi gambar...
bayi baru dilahirkan....tpi Alhamdulillah...bayi ini di laluan yg baik dan selamat......

oleh itu ak nk pesan pade budak2 x bermoral ni.....tolong lah fikir,gune akal yg ALLAH S.W.T.. bgi tu.....sebelum buat benda tu......fikir baik buruk,fikir kesan jangka panjang...jngn fikir nk seronok je....PAHAM!!!!!!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...