Jumaat, 25 Mac 2011

KEINDAHAN TERENGGANU MELALUI PANCAINDERA

salam semua.
bertemu lagi kita dalam ruangan art n myself...
jeng2....apa plk ek cite dia kali ni...amat mendebarkan.....hahahaaaa...
nk tau tengok la dulu tajuk dia...TERENGGANU..tuuu.....selama 3 malm 3 hati.....wahhh.....
ape tentang Terengganu????...eeeemmmmm...
kali ni wan nk cite pasal rombongan wan n kawan2 sekelas bersama2 lect kitorang...besttt gilerrrrr.....tpi biase laaa jauhhhh....apa tidaknya...dari T.MALIM ke KUALA TERENGGANU hampir 12 jam...ni pon pasal bas kami banyak berhenti bab biase laaa......biar lambat asalkan selamat btol kan????....like ek....heheheee...
nk tau ke cite pasal pengembaraan kami semua.....sapa nk tau angkat tangan macam saya......hahahahaaaaa...mood kak limah jap....

camni cite dia.....dengr ek...jeng2..

kawan2 wan betolak dari UPSI pada petang khamis 17 mac 2011,betolak dalm pukul 1 lebih g2...wan plk betolak dari Kota Bharu Kelantan,bab pada mase tu wan balik kampong....biase laaaa...rindu kat family.....muaahhh to my family..hehehe...
wan betolak pkul 5.30 ptg..n sampai kat stesen bas yang besar kat Kuala Terengganu tu dalam pkul 9.00 malm cmtu kot..x pasti lk...heheee...wan ngt kawan2 wan dari UPSI dah sampai..tup2 blum lg....lama nyeeeee.....dh la tngh tkut ni tunggu sorg2 kat stesen bas ni....aduuu....
tunggu punya tunggu..dalm sejam lebih baru sampai...jeng2...bas UPSI dah datng..hahahaa.....diaorg bawak la wan n kawan ke homestay kami....nak tau kat ner homestay kami....????....x jauh pon dari kuala....kalu x silap wan homestay tu kat Bukit Tok Beng kot....
sampai saje kami kat situ....apa lagiii...rehat la sepuas2 nyeeeee....baring punya baring...last2 semua tido keletihan...huhuuuu....tpi memg best....bab x sabr nk tunggu keesokan harinya...heheheee..ni gambar homestay kamii...heheee..


ini lah dia homestay kami...besar x???




bergambar bersama lect Dr.Suhaimi kesayangan kami tpi
kami semua x panggil Dr. tapi panggil 'abah'...hehheee..


JUMAAT 18 MAC 2011

semua dh bangun siap ngn wangi2 lagi di pagi jumaat...hahahahaaa....
ape xnya operasi dh nk mula...hahahaa....jom semua naik bas...
destinasi pertama UNiSZA..x sabr ase nyeee nk masuk U org lain....jeng3...dh sampai kat pintu masuk UNiSZA..


kami dengan bangganya masuk ke unisza..wwwaaaaa......besr gak u niii...yang penting kolej dia dalm kampus......luas lagi kolej dia...n baru2 lg.....heheheeee...
sesampai je sana kami ronda2 satu unisza...
yang penting kami pegi masjid unisza...nk bwt kajian tentang masjid...segenap cerup kami teroka dalam masjid tu....tangga masjid hingga lah ke bumbung masjid....kaji punye kaji....last2 dalam hampir sejam gk duk sana...huhuhuu...ni gambar mase kat masjid unisza..jeng3..hahaha....











hahahaaa....tu la dia sedikit sebanyak gambar di masjid UNiSZA....
lepas tu kami semua pegi palk ke UMT...dekat jer nang unisza..tpi kat sana kami g sekejap jer...cume ronda2 dalam tu je ngn bas...huhuhuuu.....sedikit sedih...huhuhuuuu....:-(

lepas tu kami lepak2 di MYDIN MALL yang sangt tersohor d Terengganu....besar ok.....siap ade ruang makn lagi.....mase kat sana kami lepak sepuas2nyeeeee.....heheheeee...jeng2..mase untuk menghabiskan duit....wwwaaaa....sangt syokkkkk......jommmm....hahhaaaa....

selepas kami g mydin mall...kami semua berangkat pergi ke Dataran SyahBandar di pinggir laut tu...sangt selesaaaa....sambil2 membeli belah d PASAR PAYANG..hehhee...menghabiskan duit lagi.....ishhhh2...ape nk jadi niii.....heheheheeeee....
kat bawah ni ade gambar mase kami lepak2 kat area Pasar Payang,Dataran Syahbandar n Bukit Puteri...heheheeee.....tengok jangan x tengok ek....









wwwaaaaaaa.....sudah puas ronda2 kat kawasan tu...tetibe jer perut kami berbunyiii..hahahaaa...action je tuuu..heheee...
time tuk makan kot.....ape lg...kami pon ikut la perancangn kami....iaitu....makan di TELUK KETAPANG...jjjooommmm kite makn ikan celup tepong,sotong celup tepong n udang celup tepong.....nasib baik x ade obor2 celup tepong......kalu ade konfemmm nk pilih menu tu.....hahahahahaaa....
kami dengn rombongn satu bas berhenti kat kedai sasaran kami...terkejut pakcik,makcik,kakak n abg n adik kat situ.......my dalam hati mereka berkata"aik, bas UPSI sesak mano nih...'...hahahahaa....

sampai kat kedai tu....hampir 5 meja kami balum...hahahaa...kesiang pelanggang lain.....x pe ek kak...bab kami bkan selalu datang sini......hahahahaaaa.....
bising satu kedai....aaaddduuuuuu........biase laaa...bakal cikgu cikgi...mesti la kene bising.....hahahahahhaaaaaaa.....baru anak murid happy....hahahahaaa..
nk tengok ke x gambar kami mase tengah makan benda2 celup teppng nih.....hahahaa...
tengok la ek....jeng5..sekali lg...hahahaaa...











(semua gambar di atas ehsan dari Unice Tee n Iffa...tq..)


BERSAMBUNG......

2 ulasan:

  1. menarik2...p ecement yg abah suh buat dh ciap blum?? hik3..

    BalasPadam
  2. "Terengganu.....Negeriku
    Tanah Berdaulat. Penuh Semangat
    Semua Impian Lamaku Simpan
    Pastiku Jadikan Ia Kenyataan

    Akan Ku Melangkah Dengan Semangat Kental Di Hati
    Takkan Ku Mengalah Tunaikan Janji Yang Terpatri
    Terengganu Maju...
    Impianku...." (http://www.youtube.com/watch?v=dJGZf_lvryY)

    I'M PROUD TO BE TERENGGANUNIANNNNNN :D

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...