Rabu, 27 April 2011

aku suke tempat niiiiii......

Assalamualaikum semua....lama x update,asyik update gambar jer....kan2...hehehee...ok lah,pada kali ni wan nk kongsi tentang pengalaman yang,apa yg wan suke...eeeeeeemmmmmmm...apa ek...wan pon x pasti,x pasti tpi ade hati nk kongsi ngn kamu2 ek....heheeheee..

ok2 wan nak cite pasal ari tu, ni kawan wan beria2 ajak teman dia ke umh kakak dia, ade keje katenya...wan ape lagi, pikir la dua tiga kali, nasib baik x empat kali....heheheee....semua org pasti tahu kan yg wan ni suke jalan2, terutama tempat yg wan x pernah pergi.

kamu2 semua tahu ape tempat yg wan nk pg, namanya pun dh menarik, TANJUNG KARANG, di KUALA SELANGOR....wwwaaaaahhhhh....nama tanjung tu sama la mcm nama TANJUNG MALIM kat tempt wan blajar nih...hehehehee.....first dalm otak wan..eemmm....mesti syok tempat niiii......






pada mulanya wan x nk pg...tup2 kawan wan tu majuk..wwwaaaa.....adegang pujuk memujuk berlaku....hahahaaa......maka ok la dia...hahahahaa......keesokan tuuu...maka bermula lah perjalanan yg agak mencabr..wwwaaaa...tipu jer, x lh mencabar sangt....tpi boleh tahan laaa...

Pagi tu,semangt nih isi minyk banyak2...nk kasi power itu punya moto...hahahaa...selepas isi,wwwaaaa...memg power la moto wan,tekan jer gear dah boleh gerak....hahahahahahaa....
ni lah kali pertama ak naik hightway ngn moto tampak pakai kasut n jeket....memg memeritkan ngn keadaan lebuhraya yg panas n berangin....memg terbako la kulit ak...kite bako jeeeee.....hahahaa....

Kami rase mcm VIP plk apabila lalu d lebuhraya..apa x nya,org lain siap kene bayar tol lg...kami x ponnn....boleh jalan terus jerr....hahahaaa.....poyo laaa..padahal naik moto, memg la x kene byr....hahaha..

Dalam setengah jam atas lebuhraya, make keluar la kami ke laluan biase...dalam otak wan...waaa...cept nye,nak sampai dh nii.....tdi wan rase dia cakap dri t.malim ke t.karang dlam sejam lebih,awl kot sampai niiii.....bawa la moto dlam keadaan selesa ngt dh nak sampai....upe2 nya jauh lagi....dalam 45 minit plk bru sampai....memg main psikologi btol la ini punya jalan...ape x nyaaa.....masuk kiri,masuk kanan,stright,masuk kanan semula, kiri semulaaa.....pening ak dibuatnya....nasib baik jalan selesa.....dalm otak wan, dia ni biar btol,ape ke tempat dia nk bawa ak nih...ntah2 nk culit ak keee......hahahaaa....

wwwaaaaaaa...sangt teruje sebab bontot ak dh nak naik kebas gara2 bawa moto lama2...attoooiii....ni konfen kentut x lepas ni.....hahahahaa....

sampai jer kat t.karang....hati ak satu jer boleh sebut..WWWWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA......terpegung ak ngn ciptaan ALLAH S.W.T...patut la ramai pengarah filem or drama jadikan lokasi ni salah satu tempt didalam slot nyaaa.....terbukti memg cantik.....

lawa giler sawah padi dia....kawan wan ni mcm tau2 jer salah satu tempat yg wan suke,seriouse wan memg suke permandangan sawah2 padi yang luas,tambah2 kalu ade sebuah rumah di tengah sawah padi yg luas tu..tpi pastikan umh kayu ok....sangt2 terujeeeeee......tenang jer mate wan tengok permandangan tu....kata kawan wan...tempat ni lah di mana drama NUR KASIH di jalan kan,dia siap tunjuk umah tempt shooting lg...tpi mase wan g memg xade shooting ponn...huhuhuhuuu....sedikit sedih....hehehe....

permandangan dia macm kat kawasan utara, padahal kat KUALA SELANGOR. memang macm xpercya....seriouse...





dari tepi jalan sampai hujung sana, penuh ngan sawah padi. memg tenang laaaaa...kalu nk cari ilham ni memg dapt, tpi mase ak g tu padi dh nk mask, so x nampak sangt hijau2, tpi stil lawa bab nampak kuning2....bab padi dh nk masak...ak sangt suke tempat niii...




sampai jer umh kak kawan wan, bru rase lega, kentut pon lawas je kalu nk kuar...hahahahaaaa....satu badan lenguh, ni baru sejam lebih bawak moto, tu x 10 jam lg...hahaha..konfen x berak 3 hari...hahahaaaa...





masuk la wan ngn kawan wan ke dalam umah kakak dia, rehat2 jap, penat kot, baring2 atas kerusi, ak plk malu2 mcm kucing, maklumlah g umh org.... wan kan PEMALU org nye...heheee....sambil rehat2 sempat lagi kami layang cite, ini bkn sebarang cite, ini hindustan punye cite, cite ni memg best, cite dia mengenai persahabatan, ak yg seganas2 cmni....p/s ganas ke...hahahaaa....boleh mengalir air mata...x tahu la kalu org lain tengok mesti konfen mengalir semua air2 yg ade......hahahahahahahaaa.......






wwwaaaaaaaaaaaa....mesti semua tertanya2 nape wan letak gambr bowling ni...hehee....sebenar nyeee...pada malm tu kak si kawan wan ni nk belanje kitaorg main bowling....wwwwaaaaaa...wan ape lg...happy2 laaaa....bowling kan salah satu sukan yg wan mint...hehehee.....bermula lah perjalanan ke bandar KUALA SELANGOR tuk bermain bowling....hati x sabar nihhhh..wwwaaaa....first main bowling kat Kuala Selangor...hehehee....

nak di pendekkan cite...wan terus terang jer laaaaa.....wan kalah ngn kawan wan....ADDUUUUUUUUUU....benci tol....tpi x pelaaaa..bgi dia peluang....hehehehee......ade ubi, ade batas, ade boling ak balas balik...hahahahhahaaaa.....xpe la wan kalah pon, asalkan wan puas hati....n dia happy......heheheeee.....

nk tau x, sebelum kita2 ni pergi main bowling, sempat lg singgah makn kat kedai, maklumlah perut dh lapar....kalu lapar x blh fokus mase main bowling..kan2...heheheheee....so kami pon g lah makan, kedai pon bkn calang2 kedai tau, kedai ni penah masuk tv.dlam rancangan JALAN-JALAN CARI MAKAN..hehehe...nama kedai dia mee udang banjir...heheee..memg PEEERRGGGGHHH laaaaa banjir....sedap tau......




wan rase mesti penduduk di sekitar KUALA SELANGOR nih kenal ngn kedai ni...TERSOHOR tuuuu.....seriouse memg sdap.....udang dia memg banyak, kalu org lain cakap 'ade udang di sebalik mee' ek, tpi kalu g kedai nii...terbalik plk...'ade mee di sebalik udang'...btol udang dia memg banyak....semua tu pon kak kawn wan yg blanjer....hehehheee.....trima kasih banyak2 kak...heheheee...


selepas semua aktiviti tu....kami ape lagi...balik laaaa...masing2 dah penat ngn main bowling...hahahhaaa...sampai jer umh, terus siap2 nk tido.....dalm pkul 2 lebih kot kami pon tidooooo.......kene tido awl bab pgi esok nk blik UPSI semula....konon nya nk btolak awal2...tup2...nk dekat tengah hari gak betolak...heheheeee...

wan harap suatu hari nanti wan dapat di posting kan di sekolah-sekolah yang mempunyai sawah padi yg luar macm kat T.Karang...heheheee.....,laut yg luas dan permandangan sungai2 yang cantik2..........lebih senang cite kita panggil kawasan DESA laaa..........bab semua tempat tu memberi ketenangan kepada wan...sambil2 menikmati keindahan ciptaan ALLAH S.W.T.

wan rase tu jer lah cite wang yg nk dikongsi...t kalu ade cite yg rase sesuai di masukkn dalm ni, wan akn usaha masukkn...hehee...k trima kasih, t jumpe lagi....assalamualaikum.


sumber gambar dari;

nzaihazainal.blogspot.com,ema82red.blogspot.com,dromoz.com,randomalphabets.com dan lattyfahomar.blogspot.com...TQ ek..

1 ulasan:

  1. yepppi! this is kuala selangor. i like so much. happy coming sunday to me...i have event here. bestnyaaa

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...