Assalamualaikum....

bertemu semula kita dalam ruangan ini,....

terlebih dahulu saya ingin mengucapka ribuan terimakasih kepada semua yang sudi menjenguh ke halaman blog saya yang tak seberapa ini ...

al maklumlah saya ini merupakan penghuni baru dalam blog ini.


terlebih dahulu saya ingin berkongsi satu pandangan saya mengenai seni


seni merupakan salah satu luahan yang terhasil daripada idea-idea yang kemudian diterjemah kepada alam nyata iaitu sebagai bentuk catan atau hasil karya seni yang lain,...

di sini ramai yang salah anggap bahawa seni merupakan satu bahan yang hanya sekadar untuk memenuhi tempat kosong


namun pada hakikatnya seni ini begitu luas dan bukan hanya untuk memenuhi tempat kosong tapi memenuhi keperluan hidup sebagai seorang manusia yang bertamadun...


keadaan ini dapat dilihat di segenap pelusuk dunia...seni digunakan tanpa di sedari...sebagai contoh,,,pemilihan kain untuk di jadikan baju....saya ingin bertanya kenapa mereka,kenapa mereka memilih kain yang cantik dan sepadan dengan tudung atau selendang...itu mungkin anda tertanya.........?????.tanpa anda sedari unsur seni pada masa itu sudah mempengaruhi pemikiran anda dan unsur senilah yang membuatkan anda memilih yang terbaik dalam pemilihan kain itu...


di dini tidak dapat dinafikan bahawa bidang seni sama pentingnya dengan bidang-bidang yang lain....

oleh itu janganlah memandang bidang seni ini satu bidang yang teramat remeh.....

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

karya ku "beez on sad"

kenangan bersama warga emas Ulu Kinta,Perak.